415622
No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

ВРТИЋ НА ДАЉИНУ

 


 

Док ја певам, шарам, цртам,
у мислима својим лутам
уз мене је нежно лице
лице моје васпитачице.
-ја је волим, кажем свима,
и срећан сам што је имам
то је знајте, баш то лице,
лице моје васпитачице.
          Наша  васпитачица           Мариника            
                               
     
2 viber image 2020 05 28 20 33 29 Grupa


                                       

viber image 2020 05 21 14 10 13
viber image 2020 05 21 14 11 08
viber image 2020 05 21 18 41 38
viber image 2020 05 21 18 44 02
viber image 2020 05 21 20 06 08
viber image 2020 05 23 20 25 17
viber image 2020 05 22 10 52 34
viber image 2020 05 21 18 41 56

                                                  

ДЕЦА СУ УКРАС СВЕТА

Нема света ни планете
Где неможе стићи дете
Јер све дечје стазе воде
Од игре до слободе.

Цвеће је украс баште
Лептир је украс света
А деца пуна маште
Деца су
Украс света.

Лепе песме, тихе тајне
Све љубави важне, сјајне
Нека плану нек се роде
Од игре до слободе.

Цвеће је украс баште
Лептир је украс цвета
А деца пуна маште
Деца су
Украс света.

Љубивоје Ршумовић


 

 

 

 

 

                            


                                  УРОШ, ДАНИЛО, ВЛАДАН, ЛУКА, ЈОВАН, САРА, СОФИЈА, ЛЕНА, ДУЊА

viber image 2020 05 28 20 33 33 viber image 2020 05 28 20 33 28 received 2767746100138518 viber image 2020 05 28 20 33 30 viber image 2020 05 28 20 33 32

                                                                                              ГЕНЕРАЦИЈА 2013/2014.

САРАДЊА СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ

* Ради богаћења социјалног и сазнајног искуства деце и што шире културне еманципације њихове личности, сарадњи са друштвеним и културним институцијама придаје се велика важност.Планиране активности су: посете Дому здравља и Апотеци, Пошти, Ватрогасном дому,пекари, продавници мешовите робе, радним организацијама, библиотеци, изложбама, позоришту, музеју, другим вртића у оквиру установе и другим Предшколским установама. Планирана су гостовања позоришних ансамбала са представама примереним деци предшколског узраста.

* Отвореност предшколске установе према друштвеном окружењу има посебну улогу у стварању одговарајућих услова за успешно остваривање циљева васпитања и образовања предшколске деце.Зато планирамо широку сарадњу са школом, месним заједницама, културним, јавним и привредним институцијама у нашој општини.

САРАДЊА СА ПОРОДИЦОМ

* Основи програма васпитног рада сугеришу отворени васпитни систем који претпоставља да родитељи могу да буду партнери васпитачима у креирању васпитних поступака. Да би се таква сарадња одвијала успешно, потребно је држати се следећих препорука: поступци предшколске установе и породице треба да су што усаглашенији, да постоји поверење и спремност за сарадњу између васпитача и родитеља, да постоји међусобно информисање о детету, да Установа буде   центар за размену информација педагошких и медецинских , да се створе услови за заједничко живљење, дружење и међусобно упознавање.

* У сарадњи ће бити заступљени следећи облици рада:

-Укључивање породице у планирање и реализацију васпитно-образованог процеса

-Организовање родитељских састанака са педагошким, психолошким и медицинским темама;

-учешће у Савету родитеља,

-анкетирање родитеља/старатеља у циљу њиховог укључивања у планирање,реализацију и евалуацију сарадње и самог ВОР-а,

-Отворени дани у вртићу за индивидуалне контакте између родитеља и васпитача

-Пружање информација о актуелности из савремене психологије, педагогије, педијатрије, припремом и обрадом пригодних тема стручних радника као и промоцијом неких издања, по могућности обрадиће се и теме за родитеље, организовањем кутка за родитеље и изложбе дечијих радова;

- Прославе и друге свечаности у васпитним групама;

-Непосредно ангажовање родитеља у креирању процеса живота васпитних група, учешће у изради играчака, уређење радних просторија, у сабирним акцијама и прослави дечијих рођендана,

-кутија за сугестије(могућност родитеља да искажу своје сугестије,потребе,примедбе...)

-индиректни контакти са родитељима(писана обавештења,телефонски позиви),

-пано за родитеље...

ПРОГРАМ ИСХРАНЕ ДЕЦЕ

* У предшколској Установи се јеловник саставља у складу са нормативом исхране деце, имајући у обзир узраст васпитних група, број деце одређене узрасне групе, дужину боравка у установи, а све са циљем задовољавања потреба за енергетском вредношћу, хранљивим материјама, витаминима, минералним материјама са одговарајућом процентуалном заступљеношћу и међуодносима.

* Састављање јеловника врши медицинско особље и кувар за период од месец дана унапред.

* У свим објектима биће обезбеђена исхрана и то: у целодневном боравку – доручак и ручак,у јаслицама ,у Сечњу:доручак,ужина и ручак, а у полудневном боравку и за ученике основних школа – ужина и то по прописаним нормативима надлежног Министарства.

*У току целодневног боравка ( узраст од 3-5година ) сервирају се два оброка: доручак и ручак, а за децу у јаслицама и ужина. За осталу децу се припрема само доручак – ужина.Време сервирања оброка је различито, у складу са потребама и временом боравка деце и простора (школског), који користимо и рад у сменама.

* У циљу даљег програмираног рада на унапређењу исхране, а на основу добијених стручних препорука, прошириће се асортиман припремљених јела.

* Поред свакодневног ангажовања на припремању рационалне и правилне исхране, а на основу добијених стручних препорука, прошириће се асортиман припремљених јела.

* Поред свакодневног агажовања на припремању рационалне правилне исхране велика пажња се посвећује хигијенском одржавању простора кухиња, кухињског посуђа и особља.Редовна примена адекватних хигијенских средстава и средстава за дезинфекцију онемогућава појаву заразних и инфективних болести.Контролу над исхраном и хигијеном у Установи врши одговарајућа санитарна служба из Зрењанина.

* Закон о безбедности хране уводи као обавезу имплементацију НАССР система за све који раде са храном.Та обавеза се односи и на предшколске установе и школе. ХАССР систем представља интегрисани превентивни систем који осигурава безбедност хране у сваком делу процеса производње и дистрибуције, чиме доприноси смањењу ризика по здравље.У току школске 2018/19.планирано реновирање кухиње и трпезарије, у Сечњу .Финансирање остварено преко пријекта покрајинског секретаријата за образовање.

* Предшколска установа ,,Полетарац“из Сечња, редовно прати све прописе и спроводи их по објектима, води рачуна о санитарним прегледима својих радника, о исхрани, као и о чистоћи простора у коме се одвија васпитно- образовани рад са децом.

                  

ЗАДАЦИ НА РЕАЛИЗАЦИЈИ   ОСНОВА ПРОГРАМА ПРЕВЕНТИВНЕ

ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ

* Превентивна здравствена заштита у установи се остварује у сарадњи са Домом здравља и педијатријском службом општине Сечањ.

* Превентивна здравствена заштита обухвата одговорност Установе за здравствену и физичку безбедност деце за време боравка у Установи.

*Један од основних задатака у спровођењу превентивне здравствене заштите је формирање здравих навика код деце и здравствено образовање родитеља у вези с тим.Овим активностима обухватају се:

-         одржавање личне хигијене,

-         правилна исхрана,

-         заштита животне средине,

-         физичко – рекреативне активности,

-         и низ других активности које утичу и доприносе очувању здравља и његовом унапређивању.

* Води се посебна брига о правилностима и распореду у режиму дана, са циљем прилагођавања дететовим физиолошким потребама.

* У оквиру програма здравствене заштите у циљу обезбеђивања услова за нормалан психо – физички и емоционални развој деце, у колективу је неопходно упознавање са индивидуалним разликама деце и доследно поштовање ових разлика у свим фазама рада.

* Неопходно је водити рачуна о хигијени простора, предмета који окружују дете, редовно прање и дезифекција предмета са којима деца долазе у додир, вођење потребне документације и евиденције.

* Поред евидетирања поремаћаја уз помоћ лекара треба предузети одговарајуће мере лечења, затим активно деловати на отклањање узрока.

* Један основних предуслова здравствене заштите је обезбеђење правилне исхране.Посебно ће се водити рачуна о врстама намирница које сачињавају оброк, количину и нутритивну вредност оброка.

* У свим објектима ће бити обезбеђена исхрана и то: у целодневном боравку – доручак и ручак, у полудневном боравку и за ученике основних школа – ужина и у јаслицама ,у Сечњу:доручак,ужина и ручак.

* Планирају се и стручна предавања за родитеље у сарадњи са Домом здравља Сечањ и педијатријском службом. Планиране теме су :

-         заразне болести,

-         нега зуба,

-         хигијена тела

-         штетност дуванског дима,

-         физичке активности, који су услови за правилан раст и развој организма и многе друге...

ПЛАН ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА СА ДЕЦОМ УЗРАСТА
ОД 3-6,5 ГОДИНА

* План васпитно-образованог рада са децом узраста од 3 - 6,5 година се темељи на научним и стручним достигнућима . Функционално је повезан у целину васпитно-образованог система и део је система друштвене бриге о деци.

* Основе програма су основе за израду специјализованих програма и заснивају се на заједничким елементима развоја детета, остварености и слободи стваралачког васпитно-образованог процеса.Примена основа програма подразумева и побољшавање основних услова за рад, утврђивање педагошких стандарда у складу са могућностима друштва и родитеља.

* Правилним функционисањем предшколског васпитања и образовања обезбеђује се остваривање права детета у задовољавању потребе детета, породице и друштва.

* Дечија права и потребе су да се роде и живе у средини која ће унапређивати њихово физичко и ментално здравље, у којој треба да имају осећај да су прихваћени и вољени и у којој ће постојати услови за њихов правилан раст, развој и учење.

* Предшколско васпитање и образовање је наставак и допуна породичног васпитања којим се обезбеђује активно учествовање детета у заједници деце сличне себи и условима који су прилагођени њему, његовим могућностима, интересима и развојним потребама. Отворено је за родитеље, њихове утицаје, идеје, потребе и непосредно учешће.

* Код деце се развија способност за самостално учење, рад и креирање. Предшколска установа је први систем васпитно-образованог система и има важну улогу у припремању детета за школу и системаско образовање, које је сада и законска обавеза за узраст од 5,5-6,5 година.

* Компезаторском функцијом се ублажавају разлике међу децом настале у социјално и културно-економски неразвијеним срединама.

* Деци ометеној у развоју, предшколско васпитање и образовање, кроз одговарајуће корективне поступке у васпитању и образовању, пружа могућност испољавања и развијања стваралачких способности.Основе програма темеље се на хуманистичком стварању природе детета и његовом физичком и духовном развоју.

* Процес васпитања се темељи на: позитивној дечијој мотивацији, програмима васпитања и образовања , који уважавају узрасне и развојне могућности детета на еваулацији постигнућа.

* Основе програма полазе од поштовања дететове личности.Треба настојати да се детету пружи прилика да постане свесно својих способности, да се развија самостално, кроз социјалне и демократске односе са вршњацима и одраслима. Одређују се пре свега кроз прилагођавање садржаја дечијим могућностима, уклањању препрека у дечијим активностима, охрабривању и вођењу детета у његовим самоактивностима.

* По основама програма , предшколско васпитање и образовање је дефинисано као очување, подстицање и оплемењивање спонтаних стваралачких могућности и својства предшколског детета.Захтева се обезбеђивање услова за нормалан физички, интелектуални, социјални, емоционални и морални развој.

* Дете мора да има довољно времена и материјала за игру и да нађе партнера за игру.Дечију игру треба оплеменити, значи , треба довести у везу са творевинама културе и пренети све оне медије које су на располагању одраслима.

* У остваривању Основе програма значајни део има систем игара: моторичке, музичке, ликовне, драмске, математичке, еколошке, и друге.Игра се развија и богати у флексибилној унутрашњој организацији предшколске установе, узимајући у обзир спонтане поводе и еластично користити групне, индивидуалне и некада фронталне облике.

* Основa програма је јединствена и целовита концепција која је разрађена у два модела ,,А“ И ,,Б“.

*У зависности од опредељења васпитача у погледу избора Модела програма рада

( модел ,,А“ или модел ,,Б“ ) ,планирају се основни задаци и садржаји васпитно – образованог рада са децом узраста од 3 - 5,5година.

*Васпитачи у нашој установи су јединствени у одабиру модела, а то је Модел програма рада ,,Б“.

*Планирање по моделу ,,Б остварује се по аспектима развоја:

  • Физичком,
  • Социо-емоционалном,
  • Когнитивном,
  • Развој комуникације и стваралаштва.

     *Постоје два нивоа планирања:

  • Етапни план-по етапама,
  • Годишњи план-који не мора увек исто трајати и
  • Недељни план који садржи следеће активности:

     -телесне, перцептивне, здравствено-хигијенске, друштвене,

     -активности за развој позитивне слике о себи, афективне активности,

     -еколошке, откривачке, радне,

       -логичко- математичке, саобраћајне,

       -говорне, ликовне, музичке и драмске.

   * То планирање се врши са циљем да дете учи   у   сваком   тренутку   и да   свака  

         животна ситуација има одређене животне   ефекте.Средина за учење обухвата све

         просторе вртића – радну собу, кухињу, гардеробу, итд . Простор се организује и

         реорганизује у складу са идејама које васпитач и деца желе да реализују. Затo   ће

         се настојати да средина у којој се деца крећу буде здрава са одабраним развојно-

         подстицајним , естеским, етичким, и логичким квалитетом. Простор мора   бити

         добро организован и оплемењен, а материјал прегледан и доступан деци.

  

   * Васпитно – образовани рад ће се одвијати кроз   самосталне   активности по

         избору деце, усмерене и кобиноване активности. Васпитач мора добро да

         изабере програмске садржаје у области физичког и здравственог васпитања,

         упознавања природне и друштвене средине, развоја говора, развијања почетних

         математичких појмова, ликовних и музичких активности. Одабрани садржаји

         оствариће се кроз радионице: глумачку, ликовну, музичку, еколошку...

* Евиденција рада и планирање, као и друга документација биће вођена у складу са

     обрасцима које   је прописало Министарство просвете РС. Основна педагошка документација  је Књига васпитно- образованог рада – књига рада васпитача, која је прилагођена програму васпитно – образованог рада. Сваки васпитач је у обавези да води педагошку документацију, која има функцију да помогне у организацији и реализацији васпитно – образованог процеса, да омогући увид у његов рад и истовремено даје слику рада целе предшколске установе.

* Осим васпитача, Књигу рада води и стручни сарадник-логопед, а Књигу рада и превентивне здравствене заштите воде медецинске сестре.